måndag 26 oktober 2009

hufvudstadens regler #1

Du får inte glömma att stå till höger i rulltrappan, stå för sjutton i kö till bussen. Regleringarna var många när jag för ett halvt decenium sedan packade statiolbilen i hemstaden och flyttade till Stocholm. Första dan, den absolut första, togs jag i kragen (bokstavligen) av förbannad arbetare på Lilla E för att jag under mina 5 minuter bussväntan uppenbarligen myglat mig till en plats eller två. Inte vet jag, det såg just då, just där, mer ut som en klunga med ö-bor. Anyway. Nu, fem år senare har jag kommit fram till att inte bara har ni misslyckats med att hålla ordning i tunnelbanan (ere 1 mille kisar i tuben, då följer man rrreglerrrrna). Står ni i kö till bussen? No you dont. Det trängs, myglas och jävlas hela dagen. Jo, även ni som är avlade innanför tull. Det finns en urgammal regel som säger "when in Rome, do as the Romans". Så nu är det prisonrules som gäller framöver.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida