torsdag 22 oktober 2009

Välkommen till Lumpen…

Kan inte låta bli att dagligen döda tristessen på byrån med att kolla in aftonbladet punkt se. Vissa kallar den aftonhoran och jag förstår lite varför. De gör rubriker av vad som helst och att Jan Hellin kan kallas tung journalist och besitta någon typ av intellektuell status är ju sinnesjukt.

Idag drar man det stora snöret om värnplikten. Någon har blivit mobbad igen. Döhh. Det är väll för fanken ingen nyhet att samlar man 19 åringar jävligt trångt, kallt eller whatever så blir det ett jävla liv och det slipper ut ett kuk ibland. Lägg sedan till att dessa skall ledas av 22 åriga fänrikar som är lite kåta på den stjärnstatus en stjärna på kragen innebär där i skogen är det väll klart att det blir oneliners och fula ord på långa rader. Inget nytt, inte ok och inte heller en nyhet.

Jag blir inte förvånad, gripen eller nyfiken på den stora rubriken i dagens aftonhora punkt se (jag hänger på den). Tycker ju givetvis inte att det är passande, men det är väll ingen nyhet efter nakenskjutning och landgående stridsbåtar att nå´t inte står rätt till. Känner dock någonstans, på mitt hemliga ställe, att om denna dära ryssen kommer, vill jag ha en råmobban furir med högtryckshat i vakttornet. Period.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida